Volumul 16 încheie noua integrala Shakespeare, ale carei prime volume au aparut, în îngrijirea lui George Volceanov, în anul 2010.
Pandant al Volumului 1, care cuprindea, alaturi de un consistent studiu introductiv, Sonetele si Furtuna (ultima piesa scrisa de Shakespeare de unul singur), volumul de fata cuprinde adaptarea lui Cardenio ... citeste mai departe
Titus Andronicus este una dintre putinele creatii dramatice shakespeariene care nu au o sursa literara, dramatica sau istorica.
Piesa nu dramatizeaza evenimente din istoria Romei, ci inventeaza o Roma în care coexista republica, imperiul si monarhia, cu institutiile si datinile lor specifice cu tot, în care este neclar daca succesiunea ... citeste mai departe
Piesele incluse în volumul de fata al integralei Shakespeare coordonate si îngrijite de George Volceanov ar putea da apa la moara recentei teorii lansate de shakespeareologul canadian Lamberto Tassinari, potrivit careia autorul pieselor atribuite actorului William Shakespeare ar fi, în realitate, italianul John (Giovanni) Florio, autorul primelor dictionare bilingve din ... citeste mai departe
Henric al V-lea continua dramatizarea evenimentelor istorice prezente in Richard al II-lea si cele doua parti ale lui Henric al IV-lea, aducand in prim-plan figura regelui-erou de la Azincourt intr-un text ce reia reteta experimentata de Kyd si Shakespeare in Eduard al III-lea.
Volumul de fata reuneste doua titluri, Regele Lear si Pericle, in care scenele de furtuna pregatesc tacerile „rezonante”, atat de graitoare in scenle reintalnirii dintre tatii distrusi sufleteste si fiicele lor pierdute, dintre Lear si Cordelia sau Pericle si Marina.
Ambele piese apar pentru prima oara in limba romana intr-o „noua ... citeste mai departe
Cele trei piese reunite în Volumul X al integralei Shakespeare din editia îngrijita si coordonata de George Volceanov - o comedie, o "piesa romana" si o tragedie clasica - vin parca sa demonstreze valabilitatea afirmatiei lui Nicolae Iorga, despre Shakespeare - "autor romanic".
Iar daca în tragedii, personajele feminine se lasa dominate de barbati si ramân sclavele mentalitatilor patriarhale, ingeniozitatea Violei si a Mariei, taria de caracter si tenacitatea Fiicei Temnicerului, onestitatea, umorul si istetimea doamnelor Ford si Page, emanciparea tinerei Anne Page - tot atâtea femei care asi iau destinul în propriile ... citeste mai departe
Daca în piesele-cronica dedicate istoriei Angliei Shakespeare demonstreaza ca este un analist lucid, obiectiv al trecutului, care se distanteaza de propaganda oficiala a ideologilor elisabetani, sustinatori ai mitului dinastiei Tudor, în piesa romana Antoniu si Cleopatra (asezata de exegeti alaturi de marile tragedii Hamlet, Macbeth, Othello si Regele Lear) el ... citeste mai departe
Editura Tracus Arte, în colaborare cu Editura Institutului Cultural Român, continua proiectul editorial „Shakespeare pentru mileniul trei”, prin lansarea volumului 6 al noii integrale Shakespeare realizate de o prestigioasa echipa de traducatori si exegeti, coordonata de George Volceanov.
Si acest nou volum prezinta inepuizabilele fatete ale geniului shakespearian, în diferite ipostaze ... citeste mai departe
"A fi sau a nu fi -e întrebarea. Mai demn e oare soarta nemiloasa S-o lasi sa te înfrunte, sa te-împroaste Cu cruntele-i sageti? Sau, împotriva Nemarginitei mari de dusmanie Sa te înalti, voind a-i pune capat?"Recuperarea lui Hamlet cu stadiile lui succesive, "asa cum a fost scris de Shakespeare", le ofera regizorilor români de ... citeste mai departe
O alta trasatura comuna a celor trei piese ce se sustrag clasificarilor generice este dialogul purtat de ele cu trecutul (în Richard al III-lea), prin fictionalizarea istoriei si cultivarea mitului dinastiei Tudor, în ton cu ideologia regimului autocrat din timpul reginei Elisabeta I, sau cu prezentul (în cazul celorlalte ... citeste mai departe