Libraria Bucuresti, numai carti bune
Libraria Bucuresti, numai carti bune
Cum sa scapi de burta in 10 zile

Contul meu

Cosul meu

Relatii Clienti

Cum Cumpar ?
NOUTATI LA
GAUDEAMUS 2019
TOP 20
VANZARI
OFERTE SPECIALE,
COLECTII, PACHETE
CAIN SI ABEL
TRILOGIA AMERICANA
Aboneaza-te la newsletter
ANPC
Sinele. Realitate si Subiectivitate
Sinele. Realitate si Subiectivitate
Editura: Cartea Daath
Data aparitiei: 2009
Numar de pagini: 478
Autor(i): David R. Hawkins
Editura: Cartea Daath
Colectia:
Disponibilitate: In stoc

Sinele: Realitate si Subiectivitate explica si descrie substratul si esenta constiintei asa cum a evoluat de la prima aparitie ca viata pe Pamânt si pâna la formarea egoului uman, si mai departe, transcendenta ego-ului catre Realiatea Iluminarii si Prezenta Divinitatii.

Pe o scara de referinta a nivelelor constiintei care calibreaza nivelul ...

Pret: 42,00 lei
buc.
CARTI » Spiritualitate si Ezoterism » Sinele. Realitate si Subiectivitate

Sinele. Realitate si Subiectivitate

Sinele: Realitate si Subiectivitate explica si descrie substratul si esenta constiintei asa cum a evoluat de la prima aparitie ca viata pe Pamânt si pâna la formarea egoului uman, si mai departe, transcendenta ego-ului catre Realiatea Iluminarii si Prezenta Divinitatii.

Pe o scara de referinta a nivelelor constiintei care calibreaza nivelul adevarului de la 1 la 1000, Putere versus Forta calibreaza la 850, Ochiul Sinelui la 980 iar volumul final al acestei trilogii, Sinele, calibreaza la 999,8.

Claritatea nemaiîntâlnita si luciditatea cu care este prezentat acest subiect atât de special faciliteaza întelegerea cititorului.

Unii oameni simt prezenta Dr. Hawkins ca fiind prezenta unui Bodhisattva. Un Bodhissatva lucreaza pentru a depasi imperfectiunile la nivelul Pamântului si lucreaza cu civilizatia ca un întreg, eliminând balastul care nu ne serveste,  sporind ceea ce avem nevoie pentru ne întari.

In prezentarea sa, Dr. Hawkins descrie stari avansate de constiinta si calea catre iluminare. Natura constiintei este descrisa în termeni care recontextualizeaza si simplifica procesul spiritual. Realitatea nonlineara a iluminatului este prezentata astfel încât sa poata fi înteleasa de mintea rationala.

Aceasta expunere a starii iluminarii este atât unica, cât si explicita, neascunzând sub masca unor generalitati spirituale nimic din particularitatile iluminarii, asa cum întâlnim în stilul lucrarilor clasice spirituale traditionale. Analizând natura de baza a gândirii umane si structura ego-ului însusi, Dr. Hawkins pune la dispozitia oricui cheia pentru a trecerea dincolo de ultima bariera întru avansarea civilizatiei si stiintei; el detaliaza modul în care oricine poate sa rezolve pentru sine una cele mai importante dileme ale omenirii, cum sa determine pe loc adevarul de falsitate din orice afirmatie sau fapt. Apoi explica si descrie procesul înaintarii catre potentialul ultim.

In cazul cartii de fata, asa cum s-a întâmplat si prin citirea volumelor Putere versus Forta si Ochiul Sinelui, nivelul constiintei cititorului cunoaste o crestere masurabila prin simpla expunere la subiectele abordate, ce sunt prezentate în câmpul puternic al contextului.

Conflictul este rezolvat în chiar mintea studentului prin intermediul unei recontextualizari care solutioneaza dilema. Neîntelegerile si adversitatea pot fi rezolvate prin identificarea pozitionalitatilor eului, ceea ce constituie fundamentul suferintei umane.

Fragment din Capitolul 1 Profesori si studenti

I: Cum îmi dau seama daca merg în directia corecta?

R: Directia este un concept linear. Ceea ce va întrebati, probabil, este daca drumul pe care îl urmati este potrivit si valid. Aceasta este o întrebare importanta si reprezinta o dovada de modestie în cadrul constientizarii de catre eu/minte a incapacitatii sale de a deosebi adevarul de falsitate. Nivelul constiintei oricarei învataturi sau a oricarui învatator din trecut sau din prezent poate fi verificat. De asemenea, cu ajutorul testului kinesiologic, se poate verifica daca drumul urmat este cel potrivit.

 I: De ce exista atât de multe descrieri diferite ale lui Dumnezeu?

R: Aceste descrieri reflecta capriciile proiectiilor antropomorfice ale eului. Din cauza limitarilor sale inerente, eul nu îl poate cunoaste pe Dumnezeu prin intermediul experientei. Dumnezeu reprezinta subiectivitatea absoluta care fundamenteaza existenta si capacitatea de constienta. Dumnezeu transcende timpul, spatiul sau caracteristicile umane. De-a lungul istoriei, toate descrierile fiintelor iluminate cu privire la Realitatea Ultima au fost identice. Nu exista decât o singura Realitate Suprema.

Zeii mitici ai culturilor antice, asemenea semi-zeilor si zeitatilor, aveau domenii sau functii limitate, cum ar fi zei ai fertilitatii, ai naturii sau ai recoltei. în locul Realitatii Divine au fost fabricate pseudo-zeitati ce prezentau limite evidente care, prin definitie, le-ar fi eliminat sansa de a fi Zeul suprem al Creatiei.

Intrucât Divinitatea sau Dumnezeul nemanifestat transcende orice fel de descriere, Realizarea Suprema este radicala si pur subiectiva, fiind lipsita de orice fel de continut. Constientizarea divinitatii absolute a Infinitului Suprem ar fi inacceptabila pentru entitatile ce sunt înselate în pretinderea dumnezeirii. Putem afirma apoi ca o zeitate falsa este o entitate care a refuzat adevarul în favoarea puterii, mândriei si a controlului asupra celorlalti, una care a cedat în fata erorii luciferice ce proclama ca eul este Dumnezeu (i.e., megalomanie). La baza acestei erori sta lipsa disponibilitatii de a abandona suveranitatea eului Totalitatii lui Dumnezeu.

Realitatea Absoluta nu are nici un fel de nevoi, deoarece deja este Tot Ceea Ce Este. Puterea însasi nu are nici o nevoie de putere. Puterea Infinita nu are nici un fel de nevoie de a controla ceva. Prin analogie, cerul nu are nevoie de nori, dar nici nu îi creeaza sau distruge. Norii apar în cadrul spatiului sau atotcuprinzator si lipsit de limite. Cerul nu ucide norii, nu se razbuna pe acestia si nici nu-i pedepseste. Cerul ofera egalitate tuturor norilor, precum si contextul pentru formarea sau disparitia aparentei lor perceptuale.

I: Descrierea lui Dumnezeu ca Fiinta Suprema suna aproape impresonal.

R: Eul gândeste în termeni de relationare si de aceea contextualizeaza o relatie între doua fiinte separate. Copilul din structura eului spera ca Dumnezeu va fi asemenea unui superparinte ideal. Totusi, odata cu aceasta descriere apare si reversul medaliei, reprezentata de teama de a nu-l nemultumi pe acest parinte.

In contrast cu perceptiile eului despre Dumnezeu, Realitatea Absoluta a Sinelui reprezinta manifestarea lui Dumnezeu ca însasi esenta existentei. Iubirea Prezentei este extrem de personala si experimentata ca o pace si o securitate infinita, ca o siguranta a eternitatii care exclude orice posibilitate a unui „sfârsit“ imaginar care sa fie temut. Dumnezeul Prezentei completeaza bucuria desavârsirii. Iubirea nu este o „calitate“ a lui Dumnezeu, ci este însasi esenta Acestuia.

Pentru Prezenta nu exista nici un sentiment al „altcinevacitatii“. Dumnezeu reprezinta Realitatea atotcuprinzatoare a prezentului fara sfârsit. Nu exista nici un „altul“ de care sa ne temem sau pe care sa îl multumim.

Prin analogie, soarele nu se joaca de-a v-ati-ascunselea în momentul în care norii credintelor eului sunt înlaturati. Se descopera ca, de fapt, soarele stralucise în tot acest timp. Lumina si caldura soarelui radiaza pentru ca reprezinta esenta si calitatea înnascuta si intrinseca a acestuia. Spre deosebire de soarele Pamântului, Soarele Dumnezeiesc este permanent. Pentru Infinit, aparitiile si disparitiile universurilor nu prezinta nici o semnificatie. Ceea ce constituie Sursa vietii si a universului nu se supune aparitiei si disparitiei. Gloria si stralucirea lui Dumnezeu nu are nici un fel de cerinte.

 I: Care este antidotul îndoielii?

R: Constienta lui Dumnezeu este umbrita de cinism, scepticism, precautie rationala, negativism sau chiar ignoranta. Adesea, motivul fundamental dezvaluie raspunsul. Eului nu îi place sa-i fie schimbata imaginea despre lume, nici macar sa fie adusa în discutie. Din teama, îsi protejeaza paradigma asupra realitatii. Se poate simti amenintat de informatii contradictorii si poate deveni defensiv deoarece este pus într-o lumina „proasta”. De asemenea, îi displace sa îsi asume responsabilitatea pentru opiniile sale deoarece, facând aceasta, i s-ar putea imputa ca aceste opinii sunt mentinute prin alegere.

Conflictul poate aparea datorita loialitatilor religioase sau de grup, respectiv  datorita traditiilor etnice sau de familie. Cu toate acestea, loialitatea cautatorului spiritual cu adevarat angajat nu se poate manifesta decât fata de Dumnezeu. De asemenea, îndoiala poate fi un semnal sanatos, care anunta ca individul în cauza se afla într-un loc gresit din punct de vedere spiritual. Pe masura ce naivitatea se disipeaza în maturitatea spirituala, discernamântul poate emite un semnal de avertizare. Daca apar îndoieli, este bine întotdeauna sa va opriti. De asemenea, se poate întâmpla ca la un moment dat sa depasiti grupul pe care-l frecventati sau învatatura împartasita; atunci înseamna ca este timpul sa mergeti mai departe.

Indoiala poate fi motivata de teama ca poate surveni o pierdere a identitatii obisnuite de sine sau a credintelor adoptate. Pentru a risipi orice urma de îndoiala, nu trebuie decât sa identificam motivatiile, putând utiliza testarea kinesiologica drept mijloc de verificare. Gratie raspunsurilor sale simple (prin „da“ si „nu“), testul kinesiologic este atât de rapid si exact, încât fiabilitatea sa este limitata doar de modalitatea corecta de a pune întrebarile si de respectarea regulilor de baza.

Chiar si schimbarea unui singur cuvânt (pe motiv ca ni s-ar putea parea irelevant), poate genera un raspuns total diferit. De aceea, este recomandat sa puneti o serie de întrebari pe care apoi sa le verificati. în cazul aparitiei unei discrepante, fie ea si aparenta, chestionarea viitoare va dezvalui sursa erorii. Afirmatiile neatente pot conduce la raspunsuri înselatoare.

De exemplu, nivelul constiintei lui Carl Jung fusese calibrat, de-a lungul anilor, aproximativ la valoarea 520. Un intervievator a afirmat: „Carl Jung calibreaza peste nivelul 500“, dar raspunsul obtinut a fost „Nu“. în momentul în care întrebarea a fost reformulata în: „Carl Jung a calibrat peste nivelul 500“, raspunsul a fost „Da“. Raspunsul pentru „Jung calibreaza peste nivelul 500“ a fost negativ, pur si simplu, deoarece Carl Jung a decedat.

Pentru a verifica valoarea unui învatator sau a unei cai spirituale, cel mai important lucru care trebuie aflat este daca acestea calibreaza peste nivelul 200. Pentru fiecare nivel exista învatatori si învataturi valide. O învatatura care calibreaza în marjele nivelului 300 sustine disponibilitatea si utilizarea puterii personale cu entuziasm. Uneori, un grup entuziast si angajat se poate dovedi mult mai de ajutor decât citirea unor texte avansate. Daca exista un decalaj prea mare între nivelul discipolului si cel al învatatorului, o cantitate mare de informatie se poate pierde sau poate sa nu fie asimilata.

Un întelept iluminat se poate afla la un nivel foarte înalt al constiintei, si totusi poate sa nu fie capabil sa emita învataturi, asa cum faptul de a fi un mare pianist nu presupune neaparat si abilitatea de a fi un bun profesor de pian. Pe lânga virtuozitate, este nevoie si de alte abilitati pentru a fi capabil sa oferi învataturi.

Un învatator perfect ar trebui sa aiba rabdarea de a explica adevarurile diverselor nivele prin contextualizarea lor într-o asemenea maniera, încât sa devina auto-evidente. Aceasta capacitate presupune ca învatatorului îi sunt familiare atât toate nivelele de constiinta, cât si toate problemele ce apar în fiecare nivel. în plus, învatatorul ajuta la rezolvarea dualitatilor si pozitionalitatilor inerente fiecarui nivel, precum si a perechilor de contrarii ce rezulta de aici.

Cunostintele învatatorului trebuie sa provina numai din revelarea interioara a adevarului, ce însoteste iluminarea si reprezinta semnul distinctiv al acesteia. Acest lucru are drept rezultat o certitudine inconfundabila si o autoritate înnascuta, pe care numai adevarul absolut o poate transmite. Adevaratul învatator clarifica ceea ce este cunoscut prin intermediul Prezentei (denumita în mod clasic, Purusha). Sursa întelegerii învatatorului nu provine din exterior. Prin urmare, citatele din învataturile maestrilor faimosi ai istoriei sunt utilizate doar în scopul clarificarii si familiarizarii ascultatorului. învatatorul iluminat nu are nevoie de confirmari exterioare.

Invatatorul ideal identifica nivelul adevarului ce este rostit. în actuala comunitate spirituala, acest nivel poate fi identificat în mod precis, prin intermediul calibrarii kinesiologice a adevarului. Sursa întelegerii învatatorului este sacra, neavând astfel nevoie sa fie aparata. Adevarul spiritual este complet prin el însusi, deoarece se sprijina pe propriul merit. Este auto-evident si nu necesita nici un fel de dovezi sau acord exterior. Subiectivitatea absoluta a adevarului revelat exclude orice consideratii sau incertitudini, ce izvorasc numai din eu. în momentul în care eul se prabuseste, orice neîntelegere înceteaza si este înlocuita de liniste. îndoiala este eul. Se poate afirma ca eul este, în primul rând, o structura complexa a îndoielii, ce se mentine fabricând probleme, întrebari si distrageri interminabile si de nerezolvat. în momentul în care este confruntat cu certitudinea coplesitoare a Adevarului Absolut, asa cum este reflectat din Sine, eul se prabuseste si moare literalmente. De fapt, aceasta este singura moarte posibila si numai sinele iluzoriu este vulnerabil în fata ei.

Ce parere ai despre cartea "Sinele. Realitate si Subiectivitate" ?

Cine a cumparat Sinele. Realitate si Subiectivitate, a mai cumparat si:
Bhagavad Gita
Bhagavad Gita
Secretele pierdute ale rugaciunii
Gregg Braden
Cum sa te relaxezi
Thich Nhat Hanh
Calea Yoga. Esenta si origini
Osho
Abonare
Relatii clienti
termeni si conditii
| Despre noi | Carti Online | Reguli confidentialitate | Sitemap |
© LIBRARIA BUCURESTI ONLINE