Libraria Bucuresti, numai carti bune
Libraria Bucuresti, numai carti bune
Vindecarea sufletului de frica si suferinta

Contul meu

Cosul meu

Relatii Clienti

Cum Cumpar ?
NOUTATI
IN LIBRARIE
BESTSELLER
TOP 20 VANZARI
EDUCATIE PRIN BLANDETE
CARTI PENTRU PARINTI
PREMIUL NOBEL 2017
KAZUO ISHIGURO
Aboneaza-te la newsletter
ANPC
Termeni si Conditii
Muzeul operelor disparute
-20
Muzeul operelor disparute
Editura: Adevarul
Anul de aparitie: 2009
Numar de pagini: -
Autor(i): Simon Houpt
Editura: Vellant
Colectia:
Disponibilitate: In stoc

Muzeul operelor disparute,Simon Houpt

Misterele Artei: Muzeul operelor disparute. (Citeste un fragment mai jos !)

De la soldatii americani in Irak pana la nazistii din Europa ocupata si de la lorzii britanici pana la traficantii de droguri, aceasta carte este o calatorie in lumea subterana a artei, insotita de fotografii rare si reprduceri ...

Pret: 70,00 lei
Pret: 56,00 lei
buc.
CARTI » Istorie, Arta » Muzeul operelor disparute

Muzeul operelor disparute

Muzeul operelor disparute,Simon Houpt

Misterele Artei: Muzeul operelor disparute. (Citeste un fragment mai jos !)

De la soldatii americani in Irak pana la nazistii din Europa ocupata si de la lorzii britanici pana la traficantii de droguri, aceasta carte este o calatorie in lumea subterana a artei, insotita de fotografii rare si reprduceri de tablouri disparute.

Muzeul operelor disparute ne ofera ocazia rara de a vizita cea mai mare galerie de arta care n-a existat niciodata.

Simon Houpt relateaza excelent povestea lucrarilor valoroase din aceasta galerie si îi investigheaza pe cei implicati în furtul lor.

Cuprinzând reproduceri ale unor tablouri minunate si fotografii rare, cartea cuprinde atât imaginile unor opere celebre care au fost furate, distruse sau pierdute, cât si povestile si aventurile lor, dramatice sau amuzante.

Fascinanta poveste a furtului de arta din epoca moderna se transforma în cartea lui Simon Houpt într-o investigatie de detectiv. Ceea ce a început ca luare de prazi de razboi sub forma tezaurelor artistice de catre armatele invadatoare a explodat într-o sofisticata operatiune internationala.

Însa marile furturi de opere de arta constituie doar o parte din aceasta fascinanta poveste. Houpt îi aduce pe cititori în culisele Scotland Yard, FBI si Interpol, în timp ce echipele de recuperare a lucrarilor de arta pun la cale operatiuni de supraveghere si sub acoperire.

El îsi conduce cititorii într-o lume subterana a spalarii de bani, a drogurilor, a traficului ilicit de arme si a terorismului – în care mizele ambelor parti sunt extrem de mari.

Si miza pentru iubitorii de arta este la fel de mare. Probabil ca multe dintre capodoperele furate nu vor fi recuperate în viitorul apropiat.

Unele poate ca nu vor mai fi vazute niciodata de catre public.

Muzeul operelor disparute ofera o perspectiva extraordinara asupra acestori comori pierdute.

Fragmente: Muzeul operelor disparute

Imaginati-va ca ati putea aduna laolalta, într-un singur loc, toate aceste opere pierdute. Ati avea un muzeu de talie mondiala – unul cu opere amestecate, ce-i drept, însa unul cuprinzator.

Acesta ar contine multe dintre cele mai frumoase picturi, lucrari tiparite, sculpturi, schite si alte opere de arta rare. Ar fi ticsit de Vechi Maestri si de eroi moderni, de peisaje feerice si de lucrari Pop Art ironice.

Acest muzeu al operelor disparute ar cuprinde, probabil, o suta cincizeci de Rembrandturi si cinci sute de Picassouri. V-ati putea plimba prin galeriile dedicate Renasterii, admirând opere ale lui Rafael si Tizian, Da Vinci si Dürer, Rubens si Caravaggio.

Sectiunea impresionismului ar include lucrari ale lui Renoir si Degas, Monet, Manet si Matisse, Pissarro si ale prietenului si, uneori, discipolului sau Cézanne. Ati putea parcurge istoria artei occidentale via Vermeer si Van Gogh, Constable si Turner, Dalí si Miró, Pollock si Warhol.

Daca lucrarile din acest muzeu imaginar nu sunt, în realitate, ale noastre, ele reprezinta mostenirea culturala colectiva a lumii occidentale, iar absenta lor ne face sa fim mult mai saraci.

Bunuri deteriorate

Cei care sterpelesc lucrari de arta valoroase ar face bine sa îsi puna la punct însusirile de curator, fie si numai din motive egoiste. Tablourilor le poate scadea valoarea mai ales în cazul în care sunt deteriorate, lasându-i pe infractori cu buza umflata. Contrar opiniei populare, tablourile nu trebuie niciodata rulate.

Pastrarea în pozitie verticala este atât de importanta, încât Muzeul Isabella Stewart Gardner, la cea de-a cincisprezecea aniversare a furtului, a dat un comunicat de presa prin intermediul caruia îi ruga pe cei care aveau tablourile furate sa le tina corect. „Pentru a proteja lucrarile de arta, acestea trebuie tinute în conditii de temperatura si umiditate constante – ideal, la 21 de grade Celsius si 50% umiditate.“

Din pacate, se pare ca Furtuna pe Marea Galileei a lui Rembrandt a suferit deteriorari grave în timpul calatoriilor, dupa ce a fost furata de la Gardner, si este aproape distrusa. Expertii se tem si pentru Strigatul, furat de la Muzeul Munch în august 2004.

În aprilie 2003, cineva a sustras de la Galeria de Arta Whitworth din Manchester trei picturi valorând peste 4 milioane de lire sterline (6,5 milioane de dolari): Saracie din perioada albastra a lui Picasso, Fortificarea Parisului cu case a lui Van Gogh si Peisaj din Tahiti a lui Gauguin. În baza unei informatii anonime, politia a gasit picturile a doua zi, rulate într-un tub lânga o toaleta publica dezafectata.

Însa hotii, care sugerau printr-un bilet ca nu vor decât sa evidentieze securitatea defectuoasa a galeriei, nu luasera în calcul ploaia torentiala din noaptea precedenta. Un colt al tabloului lui Van Gogh era distrus, iar celelalte doua tablouri avusesera de suferit si ele din cauza expunerii la vremea nefavorabila.

Madona disparuta

Avantajul îmbunatatirilor recente din domeniul securitatii muzeelor este acela ca hotii de arta se gândesc de doua ori înainte de a încerca sa penetreze reteaua elaborata de alarme nocturne, cu tehnologie de ultima ora, care sunt instalate acum la multe dintre marile muzee din lume. Dezavantajul este ca hotii sunt chiar fericiti sa poata intra în muzeu si pe usa din fata, în timpul orelor de vizitare, si sa fuga cu prada în timp ce toata lumea sta îngrozita, fara sa faca nimic.

Asa s-a întâmplat în primul jaf armat din istoria Norvegiei, când doi barbati cu masti de schi si cu pistoale au intrat val-vârtej în Muzeul Munch din Oslo, la scurt timp dupa ce, în dimineata de 22 august 2004, usile acestuia s-au deschis.

Vorbind norvegiana, unul dintre barbati i-a fortat pe cei aproximativ 70 de vizitatori sa se culce la pamânt, tinând un pistol îndreptat catre doi agenti de paza – dintre care niciunul nu era înarmat –, în timp ce celalalt a taiat cablurile subtiri care tineau pe perete clasicul Strigat al lui Munch si Madona sa.

Hotii au dovedit ca nu trebuie sa fii nici suplu, si nici bine informat pentru a duce la bun sfârsit o spargere. Cei doi s-au izbit de o usa de sticla în timp ce intrau în muzeu, pareau ca nu sunt siguri cu privire la localizarea exacta a tablourilor pe care le cautau, dupa care au scapat de doua ori captura în timp ce fugeau.

Însa au fost rapizi si înarmati, si au avut un complice care îi astepta într-un break Audi. Ramele rupte ale tablourilor au fost gasite doua ore mai târziu, înconjurate de sticla sparta, ceea ce i-a determinat pe experti sa se teama de ce era mai rau. Un tablou furat este o veste proasta; un tablou furat si deteriorat este o tragedie.

Carti scrise de acelasi autor:
Simon Houpt - Muzeul operelor disparute

Ce parere ai despre cartea "Muzeul operelor disparute" ?

Relatii clienti
Abonare
Top vanzari
| Despre noi | Carti Online | Reguli confidentialitate | Sitemap |
© LIBRARIA BUCURESTI ONLINE