BUSINESS REVIEW
Editura: Nemira
Data aparitiei: 2007
Numar de pagini: 320
Autor(i): Gustav Meyrink
Editura: Nemira
Colectia:

Golem este marele, imbatabilul, "bestseller" al lui Gustav Meyrink, o carte de un straniu absolut, sursa de fascinatie perpetua prin evocarea vechiului ghettou din Praga, strabatut periodic - se spunea - de golem, faptura de lut însufletita prin forta Cabalei, si istoria lui Athanasius Pernath, personajul care ajunge sa înteleaga, dupa ...

Apare in curand

Golem

Golem este marele, imbatabilul, "bestseller" al lui Gustav Meyrink, o carte de un straniu absolut, sursa de fascinatie perpetua prin evocarea vechiului ghettou din Praga, strabatut periodic - se spunea - de golem, faptura de lut însufletita prin forta Cabalei, si istoria lui Athanasius Pernath, personajul care ajunge sa înteleaga, dupa întîmplari dramatice, semnificatiile întalnirii sale cu nelinistitorul automat animat.

Prezentarea Cartii : Golem

In labirintul ghetoului evreiesc din Praga, în care locuitorii s-au refugiat în marunte activitati cotidiene, o creatura malefica reapare si bântuie orasul: Golemul, figura de argila rosie, care este însufletita prin artificii magice si care personifica dereglarea omului în societatea moderna. Golemul vine din neant si se întoarce acolo o data la treizeci si trei de ani, prin invocarea formulei magice a cabalei.

Facut din lut, el are o existenta masinala, este un sinistru automat lipsit de constiinta. La fiecare aparitie, îi înspaimânta pe toti, însa apoi nimeni nu-si mai aminteste de înfatisarea sa. Timpul pare încâlcit într-o bucla interminabila, iar personajele închise pe scena unui teatru fara iesire. Este un univers claustrofobic, captivant si decadent, plin de fantastic si de misticism.

Recomandari pentru cartea : Golem

1) Ati fost in Praga? Daca da, acum veti merge din nou. Daca nu, aveti de-a face cu un ghid misterios, Meyrink, pe care il veti asculta cu toata atentia cind va descrie ghetoul praghez. Nu-l intrerupeti, nu-i puneti intrebari suplimentare, pentru ca s-ar putea sa intrerupeti vraja. Si, daca nu mai e vraja, nu mai apare nici golemul, iar comunitatea iudaica din Praga va fi amenintata si lipsita de aparare. In paginile acestea neobisnuite va veti deprinde cu ceea ce este golemul, o facatura (facuta, si nu nascuta) insufletita de marile formule ascunse care stau la baza lumii, in viziunea marilor mistici care iubesc lumina, dar stiu sa cintareasca si intunericul. (Cotidianul)

2) Golem – un clasic al literaturii fantastice, al carui ecou îl regasim în Borges. (Lire)

3) O poveste fantasmagorica si sublima, ce descrie cu o maiestrie singulara viata evreilor din fostul ghetou, cu temerile, halucinatiile si fantasmele lor. (H.P. Lovencraft)

Carti scrise de acelasi autor: