Libraria Bucuresti, numai carti bune
Libraria Bucuresti, numai carti bune
Jack Reacher

Contul meu

Cosul meu

Relatii Clienti

Cum Cumpar ?
NOUTATI
IN LIBRARIE
TOP 10
VANZARI
INVATA SINGUR
ARTA DE A TRAI FERICIT
NATIONAL
GEOGRAPHIC
Aboneaza-te la newsletter
Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine
Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine
Editura: For You
Data aparitiei: 2015
Numar de pagini: 200
Autor(i): Catalin Manea
Editura: For You
Colectia:
Disponibilitate: In stoc

Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine, o carte scrisa de Catalin Manea

Pe Catalin îl cunoasteti deja de la precedentele doua carti publicate: "Totul din Întreg" si "Întoarcerea la Liniste". De la cartea de debut, Totul din Întreg (2013), stilul autorului a devenit mai profund, apropiindu-se, prin rafinamentul si profunzimea ...
Pret: 25,00 lei
buc.
CARTI » Spiritualitate si Ezoterism » Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine

Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine

Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine, o carte scrisa de Catalin Manea

Pe Catalin îl cunoasteti deja de la precedentele doua carti publicate: "Totul din Întreg" si "Întoarcerea la Liniste". De la cartea de debut, Totul din Întreg (2013), stilul autorului a devenit mai profund, apropiindu-se, prin rafinamentul si profunzimea gândirii, de filosofia lui Eckart Tolle.

In Eliberarea, Catalin continua sa analizeze esenta fiintarii si a devenirii fiintei umane, în drumul ei catre Eliberare. Capitolele cartii vorbesc despre complexitatea acestui proces: Linistea, Egoul, Cunoasterea, Acum-ul, Gândurile, Observarea, frica, Acceptarea, Siguranta, Suferinta, Constientizarea, Conflictul, Non-dualitatea, Devenirea, Ascultarea, Traditiile, Simplitatea, Eliberarea.

Recomandarea editurii: Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine

Eliberarea nu este rezultatul unei viziuni sau produsul unei cai spirituale. La finalul tuturor cailor, se regaseste punctul comun. Bineînteles, fiecare cale este unica si individuala, însa, într-un final, toate caile duc într-un singur punct. Aceasta carte este o invitatie la ceea ce uneste, nu la ceea ce fragmenteaza. O întoarcere constienta la Unica Prezenta.

Viziunile despre Eliberare difera. Însa viziunea despre Eliberare nu este Eliberarea în Sine. Tocmai de aceea, în momentul în care omul îsi permite sa renunte constient la ancorarea în propria viziune, acesta merge dincolo de factorul care nu îl lasa sa observe ca deja este acolo unde vrea sa ajunga. Totul este Aici, Acum. În mod paradoxal, deja esti Ceea Ce Dintotdeauna Esti. Altfel, nu ai fi.

Asadar, tocmai pentru ca nu suntem aici pentru a crea un nou sistem sau o noua cale, se poate observa ca acest text va conduce cititorul catre transcenderea propriilor limite. Printr-un limbaj direct si lipsit de orice apartenenta, cartea de fata nu protejeaza un sine egotic spiritualizat si nu îsi propune sa scoata în evidenta o anumita imagine preferentiala despre sine. Eliberarea nu protejeaza pe nimeni si, în cele din urma, Eliberarea dezradacineaza chiar si cele mai adânci atasamente fata de propria calatorie. În absenta atasamentului fata de propria cale, ramâne o prezenta libera de orice conditionare. În absenta celui îngradit, ramâne Eliberarea.

Dincolo de frica, durere si suferinta. Dincolo de ritualuri si traditii. Dincolo de sine.

Despre autor:

Prin cartile scrise si prin conferintele sustinute, Catalin Manea aprofundeaza aspectele esentiale ale calatoriei de întoarcere la Natura Primordiala a Fiintei. În modul sau de exprimare, Catalin îmbina artisticul cu practicul, folosind în dese rânduri jocuri subtile de cuvinte, tocmai pentru a evidentia prezenta Infinitului Mister transcendent cunoasterii conceptuale.

Fragment din carte: Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine

SUFERINTA

Focul arde doar daca este întretinut. Odata cu recunoasterea factorului care întretine focul, probabilitatea de ardere îsi pierde din potentialitate, acest fapt datorându?se lip­sei de dependenta fata de cauzalitatea focului. Odata desco­perit sinele care întretine focul, are loc o separatie spontana între foc (ceea ce este întretinut) si sine (cel care întretine ceea ce este întretinut). Asadar, urmând o analogie fireasca, putem face legatura constienta între suferinta si foc.

Fara un sine care sa întretina suferinta, nu ar exista personalizare si, implicit, dependenta fata de reactie. Suferinta nu este proprie, ci de­vine proprie odata cu raportarea inconstienta la reactia sinelui egotic asupra durerii. În mod evident, acolo unde nu exista circumstante propice, nu exista actiune inconstienta, iar aceste circumstante sunt amplificate intens de prezenta identificarii si a reactiei, care este o emanatie perpetua provenita chiar din identificare. Identificarea sporeste tendinta de posesie, iar po­sesia împuterniceste protectia, aceasta relatie ducând la trans­punerea sinelui individual în frontul de lupta construit chiar de propria ignoranta. De ce este vorba despre ignoranta?

Pentru ca o majoritara cauza a suferintei este chiar ignorarea adeva­ratei naturi a realitatii, care nu are deloc de?a face cu fragmen­tarea sau personalizarea. Daca nu exista un fragment care sa fie condus de propriul interes de a?si proteja continutul, atunci suferintei i se confisca factorii care îi certificau puterea de control. Cu adevarat, iluzia te poate controla doar cu puterea pe care tu i?o oferi, aceasta putere provenind, în mare parte, din identificarea cu o forma de existenta separata de celelalte forme si, implicit, separata chiar de Existenta.

Raportarea la propriul continut constituie o probabilitate destul de mare în ceea ce priveste supunerea fata de fluctuatiile relativului în care exista forma. A depinde de un anumit frag­ment exterior echivaleaza cu a autoriza, în mod inconstient, controlul iluziei asupra elementului cu care te identifici. Prin perceptia în separare, are loc sporirea sanselor de raportare la dorintele egotice, râvnele personale si stimulii senzoriali, aceste elemente fiind instrumentele cele mai des folosite de catre sinele egotic, în perspectiva consolidarii recompensei personale, care nicidecum nu este o certitudine, ci o probabili­tate care implica efort, actiune si reactie. Asadar, recompensa nu este perceputa ca fiind o calatorie, ci mai degraba, ca fiind o destinatie, care, prin interpretarea subiectiva, poate avea po­tentialul de a stimula activitatea mentala si emotionala.

Daca recompensa era o certitudine, interesul pentru recompensa scadea în mod evident, chiar datorita faptului ca un element localizabil poate oferi o rasplata localizabila, finita si anticipa­bila. A transcende separarea înseamna, automat, a depasi ne­voia fictiva de a primi ceva de la altcineva, din simplul motiv ca, fara separare, nu exista altcineva, ci doar acelasi. Daca nu exista un altul, raportarea la continutul propriu îsi pierde justi­ficarea, deoarece „propriul“ nu poate exista cât timp nu exista un fragment care sa protejeze ceea ce detine, sau, mai indicat spus, ceea ce are impresia ca detine. Însa, convingerea ca poti detine ceva este foarte promitatoare pentru sinele individual care exista chiar pe aceasta structura a tendintei de a cuceri si de a a avea autoritate în realitatea pe care o fragmenteaza prin perceptie. Ce interes ar mai putea întretine egoul daca i s?ar confisca posibilitatea de a detine ceva? Unde nu exista perspective de acumulare, nu exista nici supunere fata de cel care încearca sa acumuleze, prin intermediul identificarii si, implicit, al relatiei cunoastere – perspectiva – perceptie.

Atasamentul fata de propriul continut este un factor fun­damental în angrenajul supunerii fata de suferinta. Orice urma de atasament este o miscare de dependenta, iar orice tendinta de dependenta împuterniceste o posibilitate de a suferi. Cu alte cuvinte, orice urma de atasament amplifica posibilitatea de a suferi, din simplul motiv ca relativitatea în care exista forma nu îi asigura formei îndeplinirea dorintelor si materializarea pretentiilor. Odata cu identificarea, apare si raportarea, care, bineînteles, conduce la personalizare/separare. Gând dupa gând, emotie dupa emotie, convingere dupa convingere.

Tot acest proces de împroprietarire mentala, emotionala sau spiri­tuala este, de fapt, o calatorie în interiorul labirintului egotic, în care suferinta, frica si durerea sunt evident autoritare. Desi este deosebit de greu de acceptat, calatoria spirituala începe chiar prin intermediul egoului – din dorinta egoului de a se purifica sau elibera – chiar daca în dese rânduri sunt invocati alti factori, care, paradoxal si usor amuzant, tin tot de „per­sonalizare“. Propria calatorie, propria karma, propriul suflet, propria reîncarnare, propria evolutie, propria ascensiune, propriul spirit.

Tot ceea ce este propriu conduce la separare, indiferent daca identificarea se face la nivel subtil sau grosier. si tot ceea ce implica raportarea inconstienta la separare re­prezinta o veritabila cale catre durere, frica si amagire, toc­mai din simplul motiv ca, odata cu identificarea inconstienta si reactiva, apare negresit si atasamentul, care reprezinta hrana principala a suferintei.

Ce parere ai despre cartea "Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine" ?

Cine a cumparat Eliberarea. Dincolo de limite, dincolo de sine, a mai cumparat si:
Vrajitorul Apei
Viktor Schauberger
Dumnezeu povestit pe intelesul unei femei
Savatie Bastovoi
In cautarea miraculosului
Osho
Iluminarea, singura revolutie
Osho
Abonare
Relatii clienti
termeni si conditii
ANPC
| Despre noi | Carti Online | Reguli confidentialitate | Sitemap |
© LIBRARIA BUCURESTI ONLINE