BUSINESS REVIEW
Colectia:

Codul Civil Adnotat, elaborat de Constantin Hamangiu si Nicolae Georgean este o opera fundamentala pentru orice jurist, unica in intreaga literatura de specialitate.

Editat in anul 1925 la Editura Librariei Universala Alcalay & Co. (cel mai cunoscut editor din perioada interbelica), initial in 4 volume, Codul si-a atins scopul declarat ...

Apare in curand
CARTI » Librarie online » Codul civil adnotat vol.4

Codul civil adnotat vol.4

Editat in anul 1925 la Editura Librariei Universala Alcalay & Co. (cel mai cunoscut editor din perioada interbelica), initial in 4 volume, Codul si-a atins scopul declarat al autorilor, acela de a fi instrument de consultare zilnica a complicatelor probleme de drept ce ridica importanta materie a Codului Civil, deoarece si in prezent este utilizat ca material bibliografic de referinta in rezolvarea problemelor de interpretare si aplicare a normelor de drept civil. Celor patru volume li s-au alaturat inca cinci, editate in timp (1929-1934), cuprinzand comentarii din doctrina romaneasca si straina si completand jurisprudenta.

Codul civil roman de la 1864 fiind in mare parte imprumutat din codurile europene, in special din Codul Napoleon de la 1807, nu se putea incadra in viata societatii romanesti decat prin larga contributie a jurisprudentei si stiintei juridice romanesti. Elaborarea de catre Constantin Hamangiu si colaboratorul sau, Nicolae Georgean, a Codului Civil Adnotat a urmarit tocmai realizarea acestui scop: facilitarea aplicarii Codului civil in cadrul relatiilor sociale create in dreptul privat.

Activitatea de comentare a codurilor presupune o munca migaloasa in care priceperea si cunostintele trebuie sa fie dublate si de rabdare. Notele ingrijitorului au avut in vedere doar articolele codului civil, fara a se opri asupra trimiterilor autorilor, la legislatia in vigoare la 1925. In lucrarea de fata notele autorilor sunt indicate cu cifre arabe iar notele ingrijitorului sunt indicate cu asterisc. Utilitatea practica a comentariilor a fost recunoscuta in timp, prin folosirea lor ca baza de interpretare, aplicare si cercetare in domeniul dreptului civil. Datorita valorii sale incontestabile, Codul Civil Adnotat ocupa un loc privilegiat in creatia si activitatea stiintifica a lui Constantin Hamangiu. Actuala editie are ca scop readucerea in circuitul literaturii juridice a unei lucrari de referinta in domeniul aplicarii dreptului civil, cu convingerea ca reeditarea ei, dupa aproape 75 de ani de la aparitie, va reprezenta un eveniment editorial, dar si un instrument de cercetare, explicare si orientare in labirintul institutiilor dreptului civil.

Carti scrise de acelasi autor:
Hamangiu Constantin - Codul civil adnotat vol.1 (apare in curand - solicita acest produs)
Hamangiu Constantin - Codul civil adnotat vol.2 (apare in curand - solicita acest produs)